اگر گوشی سامسونگ شما به آپدیت اندروید 14 دسترسی دارد به نفعتان است که برای دریافت آن عجله نکنید. به نظر می‌رسد برخی از مدل‌های سامسونگ که در آنها از نمایشگر آمولد استفاده شده مستعد سوختگی هستند‌

نوع خاصی از نمایشگرهای اولد با نام تجاری امولد که در اکثر مدل‌های گوشی سامسونگ استفاده می‌شود مستعد سوختگی داخلی هستند. سامسونگ با به کار‌گیری مکانیزمی در One UI 5 توانست تا مقدار زیادی مانع سوختگی داخلی شود اما به نظر می‌رسد قابلیت محافظت در برابر سوختگی داخلی، در رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 وجود ندارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


به نفعتان است که برای آپدیت اندروید 14 عجله نکنید

سوختگی داخلی صفحه‌نمایش با تغییر رنگ دائمی قسمت‌هایی از صفحه‌نمایش همراه است و اصطلاحا حالتی به نام تصویر شبح ایجاد می‌کند.

زمانی که یک تصویر برای مدت طولانی روی نمایشگر اولد باقی می‌ماند، باعث می‌شود برخی از پیکسل‌ها بیش از حد روشن مانده و در برخی نواحی صفحه‌نمایش تغییر رنگ ایجاد می‌کنند. دلیل محبوبیت محافظ‌های نمایشگر (Screen Saver) در گذشته نیز وجود همین قابلیت است. اسکرین سیور با حرکت دادن یک تصویر در کل نمایشگر باعث می‌شود که هیچ ناحیه‌ای از پیکسل‌های صفحه‌نمایش برای مدت طولانی روشن نماند.

 آپدیت اندروید 14
آپدیت اندروید 14

تعدادی از گوشی‌های سامسونگ از جمله گلکسی S23، گلکسی زد فولد ۵، گلکسی S23 FE، گلکسی تب S9 و گلکسی A34، به‌روزرسانی اندروید 14 را دریافت کرده‌اند. مشکلی که در One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 وجود دارد این است آیکون‌ها در یک مکان باقی می‌مانند و این موضوع باعث می‌شود صفحه‌نمایش مستعد سوختگی داخلی شود. این مشکل در One UI 5 به این دلیل وجود ندارد که موقعیت آیکون‌های نوار وضعیت مانند باتری، ساعت، وای فای و سیگنال موبایل را به صورت دوره‌ای تغییر می دهد و فقط دکمه‌های ناوبری و نوار نوتیفیکیشن همواره در یک مکان ثابت قرار می‌گیرند.

سامسونگ قصد دارد تا پیش از پایان سال، نزدیک به 50 مدل از گوشی و تبلت‌های خود را با اندروید 14 به‌روزرسانی کند.

شما اگر یک تصویر ثابت را برای مدت زمان طولانی با درجه‌ی روشنایی زیاد روی گوشی خود نگه‌ نمی‌دارید، نیاز نیست نگران این موضوع باشید. اما به هر حال با نگرانی‌های مطرح شده از سوی کاربران، تا زمانی که هیچ تضمین رسمی از سوی سامسونگ اعلام نشده، به نفعتان است که برای دریافت اندروید 14 عجله نکنید.

اما اگر پیش از این گوشی خود را آپدیت کرده اید، نگران نباشید شما به راحتی می‌توانید با دانلود برنامه‌هایی مانند Quick star از گلکسی استور از این اتفاق جلوگیری کنید. سوختگی صفحه نمایش هم  اتفاق شایعی نیست  حتی اگر این اتفاق به نحوی رخ دهد، مطمئن باشید که با وجود سوختگی داخلی نمایشگر، همچنان می‌توانید از گوشیتان استفاده کنید، فقط نمایشگر کمی آزاردهنده به‌‌نظر می‌رسد.

به هر حال به نظر می‌رسد سامسونگ طی روزهای آینده اقداماتی برای رفع این مشکل در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: phonearena

نظر شما درباره‌ی آپدیت اندروید 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط