«یوون گونزالز راجرز»، قاضی منطقه‌ای آمریکا در حکمی اعلام کرد شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی بزرگ با پرونده‌های قضایی پیرامون ایجاد اعتیاد به این اپلیکیشن‌ها در نوجوانان مواجه خواهند شد. به این ترتیب، گوگل، متا، بایت‌دنس مالک تیک تاک، و اسنپ مالک اسنپ‌چت دیگر نمی‌توانند از رویارویی با شکایت‌های مربوطه شانه خالی کنند.

به‌گزارش بلومبرگ، قاضی راجرز که مسئول بررسی این پرونده‌ها خواهد بود، اعلام کرد که با ادعای شرکت‌ها مبنی بر عدم مسئولیت‌پذیری در خصوص آسیب‌های شخصی به کاربران با توسل بر متمم اول قانون اساسی ایالات متحده و ماده 230 قانون نزاکت در ارتباطات مخالف است. ماده 230 از پلتفرم‌ها در برابر انتشار پست‌های نامناسب توسط کاربران محافظت می‌کند، اما قاضی راجرز باور دارد که شکایت‌ها علیه این شبکه‌های اجتماعی فراتر از محتواهای شخص ثالث است.

شبکه‌های اجتماعی با شکایت‌های قضایی مواجه خواهند شد

به‌علاوه، قاضی منطقه‌ای آمریکا گفت شرکت‌ها نتوانسته‌اند توضیح بدهند که چرا نباید در برابر سایر شکایت‌ها پاسخگو باشند. این شکایت‌ها ازجمله در مورد کنترل‌های ناقص برای والدین، شکست در پیاده‌سازی سیستم‌های مؤثر در احراز سن کاربران و افزودن موانع بر سر راه غیرفعال‌سازی اکانت‌ها هستند.

بااین‌حال، قاضی راجرز برخی از شکایت‌ها علیه شبکه‌های اجتماعی را رد کرد. این شکایت‌ها شامل مواردی ازجمله در زمینه ناتوانی این شرکت‌ها در محدودسازی برخی از انواع محتواها بودند.

تاکنون شکایت‌های زیادی علیه سیاست‌های نامناسب شبکه‌های اجتماعی در زمینه کودکان و نوجوانان ثبت شده است. در جدیدترین نمونه، 41 ایالت در آمریکا اینستاگرام را به استفاده از سازوکارهای اعتیادآور در کودکان و نوجوانان متهم کردند.

سخنگوی گوگل در واکنش به حکم قاضی راجرز می‌گوید حفاظت از کودکان همیشه یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت بوده است. گوگل به‌خاطر در اختیار داشتن مالکیت یوتوب زیر ذره‌بین قرار دارد.

سخنگوی تیک‌تاک نیز در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرد که این شرکت سیاست‌های ایمنی محکمی را پیاده‌سازی کرده و کنترل‌های مختلفی را به والدین ارائه می‌کند تا بر فعالیت فرزندان خود در این شبکه اجتماعی نظارت داشته باشند.

source

توسط