انتظاراتی که از یک نوشیدنی به جز رفع تشنگی داریم، طراوت، خوشمزگی و آبرسانی به بدن است. بدن انسان هر روز از طرق مختلف میزان آبی از دست می‌دهد که باید از روش‌های مختلف جایگزین شود. بسته به شرایط گوناگون، لازم است که این میزان آب از دست رفته را با استفاده از نوشیدنی‌های طبیعی جبران کرد.
در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین نوشیدنی‌های آبرسان برای بدن را مرور کنیم.
نزدیک به ۶۰ درصد از وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. بسته به میزان فعالیت روزمره، شرایط آب و هوایی و …؛ هر شخص میزانی از آب را به صورت روزانه از دست می‌دهد. همه ما می‌دانیم که هیدراته ماندن بدن، به یک زندگی فعال و سالم منجر خواهد شد. همین طور کم آبی ممکن است باعث سردرد، خستگی و به طور کلی افت انرژی گردد.
از آن جایی که نوشیدن آب ساده نمی‌تواند آن قدرها جذاب بوده و شما احتمالا قادر به نوشیدن میزان لازم آب در روز نیستید، نوشیدنی میوه‌ای طبیعی، گزینه‌های جایگزین عالی محسوب می‌شوند.
از جمله نوشیدنی‌های خوشمزه و طبیعی که می‌توانند برای آبرسانی بدن عالی باشند، موارد زیر قابل توجه هستند:
از جمله نوشیدنی‌هایی که می توان برای آبرسانی عالی از آن‌ها استفاده کرد، نوشیدنی‌هایی هستند که از میوه‌ها و سبزیجات به رنگ سبز، تهیه شده‌اند. ترکیب مواد اولیه‌ای چون اسفناج، کلم پیچ وکاهو، برای تهیه نوشیدنی عالی هستند. همین طور در نهایت اضافه کردن شیر گاو یا شیر سویا به این ترکیبات، می‌تواند یک اسموتی هیجان انگیز سبز، آماده کرده که ضمن داشتن طعمی فوق العاده، فواید عالی نیز دارد. همین طور ترکیب آب خیار با هر میوه دیگری، به آبرسانی عالی در بدن کمک کرده و باعث می‌شود تا به محض میل کردن آن، احساس عالی از طراوت و شادابی را داشته باشید.
7 نوشیدنی آبرسان فوق العاده که نباید از دست بدهید
هندوانه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آبرسانی به بدن بوده که نزدیک به ۹۲ درصد آب دارد. از آن جایی که همراه داشتن هندوانه برای میل کردن همیشه میسر نیست، استفاده از آبمیوه هندوانه، گزینه بسیار مناسبی است. ترکیب نوشیدنی هندوانه با تخم شربتی و دیگر افزودنی‌های طبیعی چون کمی آب لیمو، می‌تواند یک نوشیدنی فوق العاده به وجود بیاورد.
هندوانه همچنین منبع عالی لیکوپن است، آنتی اکسیدانی که در میوه‌ها و سبزیجات قرمز یافت می‎شود و تحقیقات نشان داده است که مصرف لیکوپن با کاهش فشار خون، ارتباط مستقیم دارد. از این روی برای افرادی که به بیماری فشار خون دچار هستند، توصیه می‌شود که از آب هندوانه به عنوان یک نوشیدنی علی و خوشمزه استفاده کنند.
البته در نظر داشته باشید که زیاده روی در نوشیدن آب هندوانه، برای افراد مبتلا به دیابت تا حدودی مضر بوده و باید در این خصوص احتیاط به خرج دهید.
آناناس دارای ویتامین سی، ویتامین A، کلیسم و آهن است. همین طور تیامین، ریبو فلاوین، ویتامین B6، اسید فولیک، منگنز، منیزیم، پتاسیم، اسید پنتونیک، بتاکاروتن و … از دیگر مواد مغذی موجود در آناناس هستند. با نوشیدن آبمیوه ترکیبی آنانس، خواصی عالی از آن را تجربه خواهید کرد. در صورتی که از نوشیدنی آناناس با تخم شربتی، نوشیدنی مخصوص ماتینا استفاده کنید، خواص آبرسانی تخم شربتی در کنار فواید آناناس، کمک خواهد کرد تا عالی‌ترین تجربه از این آبمیوه را در هیدراته کردن بدن داشته باشید.
7 نوشیدنی آبرسان فوق العاده که نباید از دست بدهید
دیگر نوشیدنی که می‌تواند ضمن آبرسانی عالی به بدن، فواید فوق العاده دیگری نیز داشته باشد؛ نوشیدنی انار و تخم شربتی است. انار یک میوه خونساز بوده و برای رفع کم خونی، تنظیم فشار خون، بهبود شرایط پوستی، افزایش سطح ایمنی بدن و … کمک می‌کند. اگر در یک روز گرم تابستانی بر اثر ساعت‌ها فعالیت در محیط بیرون یا ورزش، دچار کم آبی شده و احساس گرمازدگی کنید، میل کردن یک بطری نوشیدنی انار و تخم شربتی، کمک خواهد کرد که خیلی زود این حس شما برطرف شده و آبرسانی عالی در بدن خود را تجربه کنید.
آب نارگیل منبع طبیعی الکترولیت‌هایی چون سدیم، پتاسیم و منگنز است. پس از هر گونه از دست دادن آب چون تعریق شدید، به الکترولیت‌های جایگزین نیازی داریم که به بازگشت تعادل بدن کمک کنند.
البته دقت داشته باشید که اضافه کردن قند و شکر زیاد به آب نارگیل، باعث خواهد شد تا تاثیرگذاری آن معکوس شده و بدتر بدن شما را دچار کم آبی کند. از این روی برای خرید محصولات آب نارگیل، به برچسب مشخصات محصول توجه کرده و مطمئن شوید که دارای شکر افزوده نباشد.
7 نوشیدنی آبرسان فوق العاده که نباید از دست بدهید
گریپ فروت یکی از مرکبات استوایی است که به دلیل داشتن طعم متضاد شیرین و تلخ، شهرت پیدا کرده است. گریپ فروت حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین سی بوده و نوشیدن آبمیوه دارای پالپ آن، کمک می‌کند تا در مقابل بیماری‌های مختلف از جمله سرماخوردگی به اندازه قابل توجهی ایمن شوید.
گریپ فروت یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بوده و سرشار از مواد مغذی چون ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در نظر داشته باشید که نوشیدن یک لیوان آبمیوه همراه با پالپ گریپ فروت، بهترین کاری است که می‌توانید هر روز صبح برای حفظ سلامتی خود انجام دهید.
از جمله خواص انبه، می‌توان به آبرسانی عالی در بدن، تاثیرگذاری بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش، سلامت استخوان‌ها، کاهش ریسک ابتلا به سرطان و … اشاره کرد. به علاوه استمرار در میل کردن آبمیوه انبه، به پیشگیری از آسم کمک کرده و در افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند، موجب کاهش حملات آسمی خواهد شد.
برای آن که بتوانید بهترین استفاده از خاصیت آبرسانی انبه را داشته باشید، بهترین ترکیب آن، انبه و تخم شربتی است که در قالب یک شربت میل کرده و به خوبی بدن خود را هیدراته کنید.
در بالا به معرفی نوشیدنی‌های طبیعی پرداختیم که در آبرسانی بدن نقش زیادی دارند. شما معمولا برای جبران آب از دست رفته بدن، از چه روش‌هایی استفاده کرده و چه نوشیدنی‌هایی را ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. به علاوه پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و به آن‌ها نیز در این خصوص اطلاع رسانی انجام دهید.

source

source

توسط salamatsun