زیبایی و زیباتر شدن موضوعی است که برای خیلی‌ از مردم جذاب محسوب می‌شود. کسانی که زیبایی را دوست دارند همیشه به دنبال راهی برای حفظ و یا بیشتر کردن آن هستند. این روزها اهمیت دادن به ظاهر و زیبایی به قدری زیاد شده که همه دوست دارند حتی در خواب هم زیبا به نظر برسند. بله! زیبا شدن در خواب! این موضوعی است که امروز قرار است در این مقاله به آن بپردازیم و در مورد نکات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال راهی برای زیبا شدن در خواب هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شاید شما فکر کرده باشید که منظور ما از زیبا بودن هنگام خواب، نوعی آرایش کردن صورت و یا چیزی شبیه به میکاپ خواب است. باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. آرایش کردن هنگام خواب نه تنها کمکی به زیبایی شما نمی‌کند، بلکه راهی برای به خطر انداختن سلامت پوست شما هم خواهد بود. زیبایی شما در هنگام خواب در گرو کارهایی است که در ادامه به همه آنها اشاره خواهیم کرد. پس به جای آن که فکر آرایش کردن در خواب یا آرایش خواب باشید، این راه‌کارها را انجام دهید. خواب راحت داشتن در مدت طولانی موجب بهبود سلامت پوستی، جسمی و روحی خواهد شد. همه این موارد در زیبایی شما تاثیر مستقیم خواهند داشت.

اولین کاری که برای زیبا شدن در خواب باید انجام دهید داشتن یک روتین خواب مناسب است. برای این منظور شما باید به یک سری موارد توجه کنید و در دراز مدت به آنها عمل کنید.

شب‌ها، وقت خواب، زمانی است که پوست شروع به فعالیت کرده و بازسازی را شروع می‌کند. کسانی که خواب نیمه شب و دیرهنگام را ترجیح می‌دهند، قطعا از این مرحله مهم جا می‌مانند. پس مهم است که شب‌ها به موقع بخوابید. سعی کنید هر شب، حتی تعطیلات آخر هفته، یک بازه زمانی را در نظر بگیرید و خود را موظف کنید که در این بازه به رخت خواب بروید.

نکته بعدی که که در روتین خواب باید انجام دهید، داشتن خواب کافی است. خواب کافی، شما را در طول روز سرحال نگه می‌دارد و از بدخلقی نجات می‌دهد. کسل بودن و بد اخلاقی به خاطر کمبود خواب قطعا چهره خوبی از شما برای دیگران نمی‌سازد. کم خوابیدن موجب تیرگی و پف کردن چشم شده و پوست را کدر خواهد کرد. پس اگر زیبا شدن در خواب را دوست دارید، خواب کافی را از خود دریغ نکنید. هشت ساعت خواب در طول شبانه‌روز برای سلامت یک فرد بزرگسال لازم است.

محیطی که قرار است برای خوابیدن انتخاب کنید باید دارای شرایطی باشد که به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

برای یک خواب راحت فضایی را مهیا سازید که نوری در آن وجود نداشته باشد. وجود نور موجب اذیت شدن چشم شده و می‌تواند باعث برهم زدن هورمون‌های ملاتونین و سروتونین شود. ملاتونین هورمونی است که به موجب آن ما به خواب می‌رویم و سروتونین وظیفه بیدار کردن ما را بر عهده دارد. اگر نمی‌توانید به هر دلیلی نور محیط را کم کنید، از یک چشم‌بند موقع خواب استفاده کنید.

وقتی هوا گرم یا سرد باشد، دچار اختلال در خواب خواهید شد و خواب راحتی نخواهید داشت. همان‌طور که گفتیم خواب راحت و کافی خود عاملی برای زیباتر شدن است؛ پس مهم است که همه نکات مربوط به خواب راحت را جدی بگیرید. دمای اتاق را به یک حالت معمولی و چند درجه سردتر برسانید. هوای خنک‌تر باعث می‌شوید تا سریع‌تر به خواب بروید. با این حال ممکن است در پای خود، به دلیل گردش خون پایین‌تری که دارد، احساس سردی کنید. در این صورت باید جوراب بپوشید.

قطعا خوابیدن در محیطی که سروصدا داشته باشد لذت‌بخش نخواهد بود. حرف زدن دیگران، صدای فیلم و یا موسیقی جز صداهایی هستند که می‌توانند موجب آزار شما هنگام خواب باشند. سعی کنید محیطی را انتخاب کنید که از این صداها دور باشید. البته کسانی هستند که گوش دادن به صداهای طبیعت مثل صدای دریا یا جنگل را برای خواب آرام ترجیح می‌دهند. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید، به کار خود ادامه دهید، اما صداهای دیگر فقط باعث اختلال در خواب شما خواهند شد.

سعی کنید فعالیت‌های روزانه خود مانند کار کردن و یا تلویزیون دیدن را در فضایی غیر از فضای خواب خود انجام دهید. جدا نکردن فضای خواب از سایر فعالیت‌ها باعث می‌شود هنگام خواب حس آرامش لازم را نداشته باشید.

تشک، بالشت و روانداز شما باید به اندازه کافی راحت باشد که وقتی از خواب بیدار می‌شوید دچار دردهایی مثل کمر درد و گردن درد نشوید. ارتفاع بالشت باید مناسب گردن شما انتخاب شود و خیلی نرم یا خیلی سفت نباشد. همچنین جنس رخت خواب باید طوری باشد که احساس راحتی کنید. بعضی از جنس‌ها موجب بروز حساسیت، خارش و قرمزی می‌شود. قطعا صورت قرمز به زیبا شدن در خواب کمکی نخواهد کرد. همچنین جنس‌هایی وجود دارند که تعریق بدن را به دنبال دارند. برای روبالشتی بهترین جنس، ساتن است. ساتن موجب اصطکاک بین پوست صورت و خود پارچه نمی‌شود. اصطکاک باعث چروک شدن پوست خواهد شد.

بعضی از افراد هستند که به راحتی نمی‌تواندد بخوابند و حتی بعد از به خواب رفتن هم خواب راحتی ندارند. در این بخش تعدادی از راه‌های خواب راحت را با شما در میان می‌گذاریم:

کار دیگری که به جز خواب راحت و کافی برای زیبا شدن در خواب می‌توان انجام داد، انجام مراقبت‌های پوستی است.

در طول روز به دلیل وجود آلودگی‌های محیطی و گردو‌غبار پوست صورت دچار کدری و کثیفی می‌شود. پوست کثیف مانعی برای زیبا بودن هنگام خواب است. پس قبل از خواب حتما صورتتان را با شوینده مخصوص صورتی که مناسب نوع پوست شماست بشویید. علاوه بر این اگر آرایش دارید، هیچ وقت با آرایش به خواب نروید. لوازم آرایش طی خواب روی صورت پخش و ماسیده شده و رخت خوابتان را هم کثیف می‌کند. آرایش روی پوست مانع از رسیدن اکسیژن به سطح پوست خواهد شد. پس اول به کمک یک آرایش پاک‌کن آرایشتان را پاک کنید، سپس صورتتان را بشویید.

مشخصات ژل شستشو صورت دیپ سنس مناسب پوست خشک و معمولی:

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

با شستن صورت pH صورت کمی به هم ریخته و رطوبت آن گرفته می‌شود. برای آن که حس کشیدگی نداشته باشید و پوست شما در طول شب خشک به نظر نرسد، مرطوب کننده بزنید. مرطوب کننده به صورت شما شفافیت و شادابی می‌بخشد که خود عاملی برای زیبا شدن در خواب است. علاوه بر این پوستی که خشک نباشد و آبرسانی شده باشد کمتر در معرض اصطکاک با رخت خواب و چین‌وچروک قرار می‌گیرد.

چشم‌هایی پف کرده، تیره و با خطوط دور آن از زیبایی شما می‌کاهد. برای آن که در خواب پف، تیرگی و خشکی دور چشمتان را از بین ببرید، از کرم دور چشم استفاده کنید. کرم دور چشم به مرور زمان تیرگی دور چشم را کم می‌کند.

بالم لب محصولی است که برای مرطوب کردن و تغذیه پوست لب ساخته شده است. لب‌های خشک یا پوسته‌پوسته مانع از زیبا بودن هنگام خواب می‌شود. در قدم اول برای برداشتن پوسته‌ها از یک اسکراب لب کمک بگیرید. اسکراب لب به کمک ذرات ریزی شبیه به شکری که دارد قادر خواهد بود تا پوست‌های مرده سطح لب را پاک کند. بعد از آن بالم لب بزنید تا مانع از خشکی مجدد لب‌ها شوید. بالم لب‌ها تنوع زیادی دارند. می‌توانید بالم لب را با طعم‌های مختلف خریداری کنید.

مشخصات بالم نرم و براق کننده لب آلبالو کامان:

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

موهای شما نقش مهمی در زیبایی و زیبا شدن در خواب دارد. پس این بخش را بخوانید تا با راه‌کارهای ما برای موی زیبا هنگام خواب آشنا شوید.

هرچقدر هم که موی پر و زیبایی داشته باشید، اگر کثیف باشند هیچ زیبایی در نگاه دیگران ندارند. موهای کثیف و چرب چیزی نیست که برای زیبایی به دنبال آن باشید. پس همیشه با موهایی تمیز به رخت خواب بروید. بعد از هربار شستن موها، روبالشتی خود را عوض کنید تا آلودگی‌های سطح آن به موهای شما انتقال پیدا نکنند.

مشخصات شامپو روزانه لافارر مناسب موهای چرب و کدر :

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

موهای شلخته، پف کرده و وزکرده؛ با این وضعیت به رخت خواب نروید. اگر حواستان به موهایتان نباشد، در طول خواب بیشتر بهم می‌ریزند و صبح که بیدار شوید با حجم زیادی از موهای هوا رفته مواجه خواهید شد. برای آراستگی مو و زیبا شدن در خواب موهایتان را کمی مرطوب کنید و روی آن از یک کرم مو استفاده کنید. موها را برس بکشید یا شانه کنید. اگر موی بلندی دارید، بهترین راه بافتن آنهاست تا در طول شب به دلیل اصطکاکی که ممکن است بین آنها با رخت خواب به وجد آید دچار وز شدگی و شکستگی نشود. اگر موهای کوتاهی دارید و نمی‌توانید آنها را ببافید از یک دستمال سر یا کلاه خواب استفاده کنید.

علاوه بر راه‌هایی که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، راه‌های دیگری هم وجود دارد که باعث می‌شوند شما در خواب زیباتر شوید.

زیبایی چیزی است که همه به طور غریزی به دنبال آن هستند. نکات مربوط به زیبا بودن و زیبا ماندن همیشه زیاد است و هرچقدر بیشتر راجع‌به آنها بدانید، به زیبایی نزدیک‌تر می‌شوید. در این مطلب در مورد زیبا شدن در خواب صحبت کردیم. نکات و راه‌های مربوط به زیبایی در خواب را توضیح دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد. اگر در مورد این موضوع نظری دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

روتین خواب، محیط خواب، رسیدگی به پوست، رسیدگی به مو، مرتب کردن ناخن‌ها و مسواک زدن عواملی هستند که روی زیبا شدن در خواب موثر هستند.

برای یک خواب راحت باید در محیطی قرار بگیرید که ساکت، تاریک و یا دمای مناسب باشد. غیر از این موارد راحتی رخت خواب و جنس آن هم روی کیفیت خواب تاثیر دارند.

صورت شفاف و پوستی مرطوب باعث زیبایی می‌شوند. پس برای زیبا شدن اول باید با شوینده صورت پوست را بشویید. کرم مرطوب کننده بزنید و برای رهایی از پف و تیرگی دور چشم، کرم دور چشم را فراموش نکنید. لب‌های خشک و پوسته‌پوسته شده خود را با بالم لب درمان و آبرسانی کنید.

تمیز بودن مو و آراستگی موها در خواب جز عواملی هستند که باعث زیبا شدن در خواب می‌شوند. موهای چرب و کثیف از زیبایی شما کم می‌کند. برای آراستگی موها، آنها را ببافید.

The post زیبا شدن در خواب؛ چگونه به زیبای خفته تبدیل شویم؟ appeared first on مجله اینترنتی مو تن رو.

source

توسط salamathyper