11 ساعت ago دسته‌بندی نشده Leave a comment 2 Views
با این اسکریپت پایتون برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها، تفاوت های دید بین خود و رقبا را کشف کنید.
در آخرین مقاله من ، ما بک لینک های خود را با استفاده از داده های Ahrefs تجزیه و تحلیل کردیم.
این بار، ما بک لینک های رقیب را در تحلیل خود با استفاده از همان منبع داده Ahrefs برای مقایسه لحاظ می کنیم.
مانند دفعه قبل، ارزش بک لینک های یک سایت را برای سئو به عنوان محصولی با کیفیت و کمیت تعریف کردیم.
کیفیت مرجع دامنه (یا رتبه بندی معادل Ahrefs) و کمیت تعداد دامنه های ارجاع دهنده است.
مجدداً، قبل از ارزیابی کمیت، کیفیت پیوند را با داده‌های موجود ارزیابی می‌کنیم.
زمان کدنویسی است.
ما دایرکتوری های فایل را برای خواندن چندین فایل داده صادر شده Ahrefs در یک پوشه تنظیم کردیم که بسیار سریعتر، خسته کننده تر و کارآمدتر از خواندن هر فایل به صورت جداگانه است.
مخصوصاً وقتی بیش از 10 عدد از آنها داشته باشید!
تابع listdir( ) از ماژول OS به ما اجازه می دهد تا تمام فایل ها را در یک زیر شاخه فهرست کنیم.
با فایل‌های فهرست‌شده، اکنون هر کدام را به صورت جداگانه با استفاده از حلقه for می‌خوانیم و آن‌ها را به یک دیتافریم اضافه می‌کنیم.
در حین خواندن فایل، از دستکاری رشته برای ایجاد یک ستون جدید با نام سایت داده‌هایی که وارد می‌کنیم استفاده می‌کنیم.
تصویر از Ahrefs، می 2022
اکنون داده های خام هر سایت را در یک دیتافریم داریم. گام بعدی این است که نام ستون ها را مرتب کنید و کار کردن با آنها را کمی دوستانه تر کنید.
اگرچه تکرار را می‌توان با یک تابع سفارشی یا درک فهرست حذف کرد، اما برای Pythonistas مبتدی تمرین خوب و آسان‌تر است که ببینند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. همانطور که می گویند "تکرار مادر تسلط است" پس تمرین کنید!
ستون شمارش و داشتن یک ستون با مقدار واحد ("پروژه") برای عملیات groupby و تجمیع مفید است.
ستون ها پاک می شوند، بنابراین اکنون داده های ردیف را پاک می کنیم.
برای ارجاع دامنه ها، ما خط فاصله را با صفر جایگزین می کنیم و نوع داده را به عنوان یک عدد صحیح (یعنی عدد کامل) قرار می دهیم.
این برای دامنه های پیوندی نیز تکرار خواهد شد.
 
First see یک نقطه تاریخی را به ما می دهد که در آن پیوندها پیدا شده اند، که می توانیم از آن برای ترسیم سری های زمانی و استخراج سن پیوند استفاده کنیم.
ما با استفاده از تابع to_datetime به فرمت تاریخ تبدیل می کنیم.
برای محاسبه سن پیوند، به سادگی اولین تاریخ مشاهده شده را از تاریخ امروز کسر می کنیم و تفاوت را به عدد تبدیل می کنیم.
ستون هدف به ما کمک می کند تا سایت "مشتری" را در مقابل رقبا تشخیص دهیم که برای تجسم بعدی مفید است.
اکنون که داده‌ها هم از نظر عناوین ستون‌ها و هم از نظر مقادیر ردیف پاک می‌شوند، آماده ارائه و شروعتجزیه و تحلیل هستیم.
ما با کیفیت پیوند شروع می کنیم که رتبه دامنه (DR) را به عنوان معیار می پذیریم.
بیایید با بررسی ویژگی های توزیعی DR با رسم توزیع آنها با استفاده از تابع geom_bokplot شروع کنیم.
این نمودار خصوصیات آماری سایت را در کنار یکدیگر مقایسه می کند، و مهم ترین آن، محدوده بین ربعی است که نشان می دهد بیشتر دامنه های ارجاع دهنده از نظر رتبه بندی دامنه در کجا قرار می گیرند.
همچنین می بینیم که جان سانکی چهارمین رتبه متوسط دامنه را دارد که به خوبی با کیفیت لینک در مقایسه با سایت های دیگر مقایسه می شود.
ویلیام گاروی متنوع ترین طیف DR را در مقایسه با سایر دامنه ها دارد، که نشان دهنده معیارهای بسیار آرام تر برای کسب پیوند است. چه کسی می داند.
این کیفیت است. در مورد حجم لینک از دامنه های ارجاع دهنده چطور؟
برای مقابله با آن، مجموع در حال اجرا دامنه های ارجاع دهنده را با استفاده از تابع groupby محاسبه می کنیم.
تابع گسترش به پنجره محاسبات اجازه می دهد تا با تعداد ردیف ها رشد کند که چگونه به مجموع در حال اجرا خود می رسیم.
نتیجه یک قاب داده با سایت، month_year و count_runsum (مجموع در حال اجرا) است که در فرمت عالی برای تغذیه نمودار است.
نمودار تعداد دامنه های ارجاع دهنده برای هر سایت از سال 2014 را نشان می دهد.
موقعی که هر سایت شروع به دریافت لینک می کند، موقعیت های شروع متفاوت برای من بسیار جالب است.
به عنوان مثال، ویلیام گاروی با بیش از 5000 دامنه شروع به کار کرد. من دوست دارم بدانم آژانس روابط عمومی آنها کیست!
ما همچنین می توانیم نرخ رشد را مشاهده کنیم. به عنوان مثال، اگرچه هدلی رز خرید لینک را در سال 2018 آغاز کرد، اما همه چیز واقعاً در اواسط سال 2021 شروع شد.
شما همیشه می توانید تجزیه و تحلیل علمی بیشتری انجام دهید.
به عنوان مثال، یکی از گسترش فوری و طبیعی موارد فوق، ترکیب کیفیت (DR) و کمیت (حجم) برای یک دید جامع تر از نحوه مقایسه سایت ها از نظر SEO خارج از سایت است.
برنامه های افزودنی دیگر مدل سازی کیفیت دامنه های ارجاع دهنده برای سایت های خود و رقیب شما است تا ببینید کدام ویژگی پیوند (مانند تعداد کلمات یا ارتباط محتوای پیوند دهنده) می تواند تفاوت در دید بین شما و رقبای شما را توضیح دهد. .
این پسوند مدل، کاربرد خوبی از این تکنیک های یادگیری ماشینی خواهد بود.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: F8 studio/Shutterstock
خبرنامه روزانه ما را از لورن بیکر بنیانگذار SEJ در مورد آخرین اخبار در صنعت دریافت کنید!
آندریاس وونیاتیس بنیانگذار Artios است، سیستم‌های SEO که به آژانس‌ها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بازگشت سرمایه بیشتری را از SEO باز کنند … [بیو کامل را بخوانید]
برای دریافت آخرین اخبار صنعت در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید.
برای دریافت آخرین اخبار صنعت در خبرنامه روزانه ما مشترک شوید.
source
سئو سایت
20 دقیقه ago
1 ساعت ago
9 ساعت ago
گویا گوگل در حال آماده شدن برای یک فشار قوی دیگر برای غلبه بر تجارت …
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




تبلیغات گوگل ادوردز
سئو تخصصی سایت
موتور گوگل
موتور ذره بین
تولید محتوا
گوگل ادوردز

source

source

توسط salamatsun

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.