یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
واگذاری آن بخش از سهام دولتی شرکت ایران‌خودرو و سایپا که در وثیقه است برای اصلاح ساختار و آزادسازی به زمان زیادی نیاز دارد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از دنیای اقتصاد: موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری سهام دولتی خودروسازان از سال‌گذشته همراه با فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور مبنی‌بر فروش سهام دولتی خودروسازی تا پایان شهریورماه وارد مرحله‌ای جدید شد. بنا بر فرمان یادشده، سازمان خصوصی‌سازی نسبت به فروش سهام خودروسازان تا پایان تابستان باید اقدام کند، اما مانعی که هم‌اکنون پیش پای این سازمان قرار دارد در وثیقه‌بودن بخشی از سهام دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا است که امکان واگذاری را سخت و دشوار کرده است، در همین ارتباط، معاون سازمان خصوصی‌سازی یکشنبه شب با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر عنوان کرد که چند ماهی برای اصلاح ساختار و آزادسازی توثیق سهام دولت زمان لازم است. در حال‌حاضر حدود ۳۱/ ۱۷‌درصد از سهام شرکت سایپا و ۷۲/ ۵‌درصد از سهام ایران‌خودرو که در فهرست واگذاری سال‌۱۴۰۱ سازمان خصوصی قرار دارد در اختیار دولت است.
در برنامه یکشنبه شب حسین امیررحیمی سرپرست شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی نیز حضور داشت؛ وی در این برنامه واگذاری دو شرکت خودروساز را موضوعی ۱۰ ساله‌ خواند که در سال‌های ۸۹ و ۹۰ نیز بخشی از سهام این دو شرکت از طریق بورس به‌ صورت بلوکی و
 رد دیون واگذار شده است. رحیمی همچنین درباره آن بخش از سهام دولت که وثیقه است و امکان واگذاری ندارد تاکید کرده که این موضوع قابل‌حل است، اما باید فرصتی به دولت داد که در برنامه واگذاری جدی باشد که البته با توجه به‌دستور رئیس‌جمهور، متقاضی اصلی سهام دولت، خود شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا هستند.
اظهارات سرپرست شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در شرایطی است که با توجه به زیان انباشته خودروسازان و وضعیت نامناسب تولید بسیاری از کارشناسان هشدار داده بودند که ممکن است سهامداران دو شرکت بزرگ خودروسازی خود خریدار اصلی سهام دولت باشند؛ حالا نیز رحیمی تاکید دارد که با توجه به شرایط کنونی، متقاضی اصلی سهام دولت، خود شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا هستند.
وی اما در ادامه به این نکته نیز اشاره کرده که چند ماهی برای اصلاح ساختار و آزاد‌سازی توثیق سهام دولت زمان لازم است تا به‌جای اینکه سهام در توثیق بانک باشد دارایی‌های دیگر از شرکت را در توثیق بگذاریم تا بتوانیم سهام را واگذار کنیم. وی درباره علت توثیق سهام دولت نیز گفت: این مساله به این دلیل است که در خوشبینانه‌ترین حالت قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد و بانک‌ها مشتاق هستند که با این روش به شرکت‌ها تسهیلات دهند و در بدبینانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین حالت این است که فرصتی یک تا دو ساله برای واگذاری آنها کسب کنیم. رحیمی با اشاره به انتقادات درباره نحوه خصوصی‌سازی و مدیریت آن هم توضیح داد: وقتی بیش از ۵۰‌درصد سهام دولت در یک شرکت به بخش‌خصوصی واقعی واگذار شود، کاملا خصوصی‌سازی اتفاق افتاده است اما هرچه واگذاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها انحصاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر بوده، خروج دولت از آن با سختی و یک‌سری مقاومت‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی همراه بوده است. رحیمی در ادامه تاکید کرده که همچنان قوانین جاری شرکت‌های خودروساز توسط دولت و مجموعه دولتی ارائه می‌شود و عملا ۵‌درصد و ۱۸‌صدم‌درصد سهام در این شرکت‌ها به‌طور مستقیم متعلق به دولت است و اگر به قوانین خصوصی‌سازی توجه می‌شد شاید الان هیچ دستور و هیچ قانونی از طرف مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی در این نهادها به چشم نمی‌خورد.
رشیدی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز به‌عنوان دیگر مهمان این برنامه با تاکید بر شکستن انحصار در حوزه صنعت خودرو، عنوان کرده که باید خروجی واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به نفع مردم باشد. وی درپاسخ به این سوال که خصوصی‌سازی چگونه به رفع انحصار کمک می‌کند؟ تصریح کرد: تجربه بخش‌خصوصی در حوزه صنعت خودرو نشان داده است؛ این بخش‌خصوصی بنا به دلایلی خودرویی که در اختیار مردم قرار می‌دهد قیمت آن نسبت به بازار جهانی چند برابر بیشتر است و اگر قرار باشد سایپا و ایران‌خودرو به بخش‌خصوصی واگذار شوند و با همین فرمان و روند پیش بروند کار خاصی انجام نشده و تنها دولت از تصدیگری خارج شده است که نتیجه مثبتی ندارد. وی این نکته را مورد تاکید قرار داده که بخش‌خصوصی باید خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی وارد کند، اما با مقاومت‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی روبه‌رو می‌شوند و در پشت‌پرده اجازه واردات خودرو به آنها داده نمی‌شود که باید انحصار به‌وجودآمده در این حوزه شکسته شود.


تست و بررسی لاماری ایما به عنوان جدیدترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران و مقایسه دو اسکوتر یاماها N-MAX و هوندا PCX، آن چیزی است که در آخرین قسمت فصل هفتم اسب بخار به نمایش در آمده است.
در قسمت یازدهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی FMC T5 فردا موتورز رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی این قسمت مقایسه رنو تندر ۹۰ اتوماتیک با دانگ فنگ H30 کراس را انجام داده ایم.
در قسمت دهم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی دایون Y5 در کویر مرنجاب رفته ایم. همچنین در این برنامه تجربه سفر یک روزه به کویر و قواعد این دسته از طبیعت گردی ها را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته ایم.
تست و بررسی هایما S5 جدید با جعبه دنده ۶AT آیتم اصلی قسمت نهم فصل هفتم اسب بخار است که می توانید در این برنامه به تماشای آن بنشینید.
در قسمت هشتم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی کراس اوور KMC K7 کرمان موتور رفته ایم. همچنین در بخش تست موتورسیکلت ها، بررسی اسکوتر هیبریدی یاماها گرندفیلانو را انجام داده ایم و در آیتم خودروچی نیز، تویوتا یاریس و هیوندای i20 مونتاژ آپشنال را با هم مقایسه نموده ایم.
تارا دوست معولی در هفتمین قسمت از فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی ایران خودرو تارا در نسخه دنده ای رفته ایم و این سدان ملی جدید را به چالش کشیده ایم. همچنین در بخش دوچرخه، به سراغ تست و بررسی یاماها WR155 رفته ایم و این موتورسیکلت به نسبت آفرودی را […]
در این قسمت از فصل هفتم اسب بخار، تست و بررسی سدان جدید FMC 511 را انجام داده ایم. در ادامه برنامه به سراغ مقایسه پژو ۲۰۷i دنده ای و دنا پلاس دنده ای رفته ایم و یاماها ان مکس را هم در بخش بررسی موتورسیکلت ها تست نموده ایم.
در قسمت پنجم فصل هفتم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام ۳۱۵ پلاس رفته ایم. همچنین در بخش خودروچی، به بررسی مزدا ۳ قدیمی و هیوندای آوانته در بازار کارکرده ها پرداخته ایم. در آیتم تیپ کار هم به سراغ کیت های زیربندی ارتقا یافته خودروهای دو دیفرانسیل رفته ایم و […]
در قسمت چهارم از فصل هفتم اسب بخار به تست و بررسی هیوندای آزرا مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۱۸ و مقایسه بین دو اسکوتر شهری هوندا کلیک و وسپا VX-L پرداختیم.
قسمت سوم فصل هفتم اسب بخار «ارتفاع پَست» نام دارد و در قالب یک ویژه برنامه تهیه شده است. در این برنامه دو خودروی یواز پاتریوت و یواز پیکاپ مورد تست و بررسی قرار گرفته اند.
در قسمت دوم فصل هفتم اسب بخار، به سراغ تست و بررسی آفرودی پیکاپ KMC T8 کرمان موتور رفته ایم و این خودرو را به یک چالش کوهستانی دعوت کرده ایم. همچنین در این برنامه موتورسیکلت سری تریل T2 شرکت کویر موتور هم توسط مجریان این برنامه تست شده و در آیتم خودروچی هم نگاهی به پژو پارس LX و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ انداخته ایم.
بالاخره انتشار اولین قسمت فصل هفتم اسب بخار با تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن و یاماها ایروکس آغاز شد. بالاخره پخش فصل هفتم اسب بخار در تیر ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار است تا پایان سال جاری، در این برنامه خودروها و موتورسیکلت های مختلفی مورد تست و بررسی قرار بگیرند. قسمت اول فصل […]


source

سئو سایت
خرید موکت
پارکت
ورزشی خبری
سلامتی خبری
فرهنگی خبری
علمی خبری
جهان خبری
سرگرمی خبری
اقتصادی خبری
تکنولوژی خبری

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

source

توسط salamatsun

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.